Trening w Domu

W ostatnim czasie można zauważyć, że aktywność fizyczna wróciła do łask co mnie osobiście bardzo cieszy! Na każdym kroku namawiam Was do ruszenia się z miejsca. Udowadniam też, iż aby ćwiczyć i zacząć swoją przygodę ze sportem nie potrzebujecie nic poza chęcią i motywacją! Dlatego też skupię się na zagadnieniu jakim jest trening w domu bowiem istnieje nieskończona ilość ćwiczeń, które możesz wykonać samodzielnie bez konieczności wykupienia karnetu na siłowni. Co najważniejsze, uwierz mi na słowo: EFEKTY BĘDĄ TAKIE SAME!

Trening w domu – dla kogo?

Współczesne czasy to swoisty wyścig szczurów, w którym bardzo często zapominamy o sobie i swoim zdrowiu. Brakiem czasu bądź pieniędzy tłumaczymy zerową aktywność fizyczną podczas gdy już 15 min porannych ćwiczeń, zaraz po wstaniu z łóżka, sprawi, że nasze samopoczucie na cały dzień stanie się o wiele lepsze. Zdaje sobie sprawę, że nie każdy lubi ćwiczyć w grupie, nie każdy kocha siłownię, a często towarzyszący nam strach bądź nieśmiałość nie pozwala nam na trening w miejscu publicznym. Na szczęście z pomocą przychodzi nam trening w domu, który przez ostatnie lata stał się bardzo popularną formą aktywności. Wymówki typu “bieganie nie jest dla mnie”, “siłownia jest za droga”, “nie umiem pływać, więc basen odpada” zostaw daleko w tyle bowiem po przeczytaniu dalszej części tego tekstu nie wykręcisz się od treningu w domu!

Co mogę ćwiczyć w domu?

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy ile rodzajów treningów jesteśmy w stanie wykonać w domowym zaciszu. Interesuje Cię trening nóg, pośladków, talii, brzucha, pleców, ramion, klatki piersiowej, cardio, a może całego ciała? Uwierz mi, wszystko jest możliwe! Zanim jednak przejdziemy do przykładowych ćwiczeń, przedstawię Ci kilka zasad efektywnego treningu w domu!

Rozgrzewka + Trening właściwy+ rozciąganie = Sukces!

Zanim przejdziemy do przykładowych ćwiczeń na rozciąganie się i do rodzajów stretchingu, należy zwrócić uwagę na nasze bezpieczeństwo podczas jego wykonywania. O czym musimy pamiętać?

Jak zacząć i o czym pamiętać?

Przykładowe ćwiczenia

Poniżej przedstawiam Ci trzy ćwiczenia na wybrane partię Twojego ciała, które spokojnie możesz wykonać w domu, bez zakupu specjalistycznego sprzętu.

Trening nóg:
  • przysiady klasyczne
  • przysiady sumo
  • wykroki

Jak sam widzisz to zaledwie kilka ćwiczeń spośród naprawdę ogromnej ilości, którą możesz wykonać samodzielnie w domu. Oczywiście z czasem aby urozmaicić swoje treningi proponuje Ci zakupu hantli, czy też gum. Narzędzia te pomogą Ci jeszcze bardziej wzbogacić Twoją aktywność fizyczną. Na efekty domowego treningu nie trzeba długo czekać, bowiem szybko zauważysz, że powiedzenie “dla chcącego nic trudnego” ma swoje realne odzwierciedlenie!

Zatem rusz się i do dzieła!

Zalety domowego treningu

Trening w domu bardzo często kojarzy nam się z nudą i typowymi ćwiczeniami, które każdy z nas wykonywał kiedyś na lekcji wychowania fizycznego. Na szczęście te czasy dawno już minęły, a dodatkowo ta forma aktywności fizycznej niesie za sobą wiele zalet, jakich?

  • Oszczędność czasu i pieniędzy

  • To kiedy trenujesz zależy tylko od Ciebie, a nie od Twojego trenera na siłowni!

  • Nauka samodyscypliny

  • Rozwój kreatywności

  • Brak towarzystwa i innych bodźców, które mogą Cię rozpraszać

  • Większy komfort ćwiczeń

To tylko nieliczne zalety wynikające z treningu w domu. Zatem jeżeli wiesz jak zacząć, wiesz, że trening w domu wcale nie musi być nudny, wiesz o czym zawsze pamiętać podczas jego wykonywania, to warto przejść do kilku ćwiczeń, które ułatwią Ci ten start!