AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Poranna gimnastyka – zestaw ćwiczeń

Poświęć 10 min dziennie dla budowania swojego zdrowia i sprawności. Nie pożałujesz.

Czy miewasz tak, że rano po przebudzeniu czujesz sztywne i pospinane ciało? Chodzisz 2-3 razy na siłownię, ale nie widzisz postępów jeśli chodzi o elastyczność i gibkość ciała? A może po prostu prowadzisz siedzący tryb życia i chcesz coś zrobić aby wyeliminować ból pleców i karku?

Warto jest wprowadzić do swojego poranka 10 min na gimnastykę. Są ćwiczenia, które możesz wykonać jeszcze zanim podniesiesz się z łózka.! 10 minut to nie jest dużo czasu, a może zdziałać cuda jeśli chodzi o poprawę komfortu życia w własnym ciele.

Jak trenować gdy mam mało czasu?

Zły trening, to tylko ten który się nie odbył. Dlatego lepsze 10 minut rano codziennie, niż 2h sporadycznie. Czasem wystarczy nastawić budzik na 15 min wcześniej niż zwykle, przemyć twarz i zanim siądzie się do porannego przeglądu internetu zrobić krótką gimnastykę całego ciała.

Nie musi to być zawsze ten sam zestaw. Wszystko można dostosować do danego dnia. Jeśli mamy więcej czasu, można poświęcić nawet pół godziny. Jeśli nie mamy czasu wcale, wystarczy choć trochę poruszać kręgosłupem np w czasie mycia zębów.

Jakie są korzyści da Ci poranna gimnastyka?

Uprawiając regularną gimnastykę poranną zyskasz bardzo wiele!

  • Twoje samopoczucie wyraźnie się poprawi.
  • Będziesz mieć więcej energii
  • zmniejszą się a nawet znikną całkowicie drobne dolegliwości bólowe
  • ciało stanie się bardziej elastyczne a odczucie sztywności zacznie znikać
  • poprawi się efektywność pracy w ciągu dnia
  • zachowasz zdrowie i witalność przez długi czas.

Jakie ćwiczenia wykonywać rano?

Najlepiej mieć swój indywidualny zestaw dopasowany do własnych potrzeb i możliwości. Jeśli jednak nie masz pomysłu jak to sobie ułożyć i jak się za to zabrać, możesz posiłkować się ćwiczeniami pokazanymi w filmiku poniżej.

Obserwuj swoje ciało i zwróć uwagę co Ci służy a co nie. Dobierz ćwiczenia które odpowiadają Ci najbardziej. Możesz oczywiście wykonywać wszystkie 🙂

Ruszaj się póki możesz i buduj formę na lata ! Ruch to życie!

Ten wpis nie posiada komentarzy. Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *